R/C modeliams yra pateikiama daugybė akumuliatorių variantų, kurie tinka jūsų konkrečiu atveju ir atitinka pagrindinius užsibrėžtus kriterijus:

  • atitinka nustatytą biudžetą
  • yra ilgaamžiai
  • yra tinkamo svorio ir dydžio
  • suteikia ilgiausią skrydį ar važiavimą
  • “atiduoda” reikiamą įtampą (V) ir srovę (A)

Tikimės, kad šis straipsnis jums padės suprasti įvairių, jūsų modeliui tinkančių LiPo akumuliatorių skirtumus ir padės lengviau apsispręsti dėl konkretaus akumuliatoriaus varianto.

Akumuliatoriai būna skirtingų įtampų, dydžių, turi skirtingas jungtis, kabelius, krovimo režimus ir cheminę sudėtį. Paanalizuokime detaliau kievieną š savybių.

Talpa (mAh)

Tai paprastai didžiausias skaičius ant pakuotės matuojamas mAh (miliamperai/val.), kartais Ah (amperai/val.)
Talpa yra pirmasis rodiklis nurodantis akumuliatoriaus dydį. Paprastai aiškinant tai talpa (mAh) yra kuro bako dydis jūsų automobilyje ar lėktuve. Kuo didesnė talpa, tuo automobilis važiuos ilgiau. 4000 mAh talpos akumuliatorius veiks 2 kartus ilgiau nei 2000 mAh talpos akumuliatorius.
Teoriškai, 2000 mAh akumuliatorius veiks 1 val., jeigu bus iškraunamas pastovia 2000 mA srove.

Iškrovimas (C)

Iškrovimas (C) yra energijos kiekis, kurį akumuliatorius gali “atiduoti”. Tai rodmuo ant akumuliatoriaus, pavyzdžiui: “20C”, kuris reiškia akumuliautoriaus talpos ir “C” rodmens sandaugą (pvz.: 2000mAh, 20C iškrovimas yra 2000×20=40000mA arba 40A). Tai svarbus dydis, jeigu žinote, kad jūsų varikliui reikia tam tikros galios lygio arba srovės.

Akumuliatoriai taip pat turi maksimalaus iškrovimo rodiklį, kuris parodo kiek akumuliatorius gali “atiduoti” galios trumpais momentais, neilgesneis kaip 20 sekundžių. Standartiniame akumuliatoriaus lipduke gali būti užrašas 20-30C, o tai reiškia, kad 2000 mAh (2Ah) akumuliatorius gali būti pastoviai iškraunamas 40 A srove, o trumpais momentais (ne ilgiau kaip 20sec.) ir maksimalia 60 A srove.

Pastebėjimas: akumuliatoriai su didesniu “C” bus ilgaamžiškesni, kai bus apkraunami mažesniu “C”. Pavyzdžiui: 30C akumuliatorius iškraunamas maksimalia 20C iškrova bus ženkliai ilgaamžiškesnis, nei akumuliatorius su 20C rodmeniu.

Įtampa

LiPo akumuliatorius sudarytas iš celių, kurių kieviena yra 3,7 V įtampos. Pilnai pakrauta LiPo celės įtampa turėtų būti 4,2V, o iškrauta niekada neperžengti 3 V žemiau ribos.

Atkreipkite dėmesį, kad visi LiPo akumuliatoriai yra sudaryti iš 1 ar daugiau celių, sujungtų tarpusavyje. Jeigu akumuliatoriaus reitingas yra 3S, tai šis akumuliatorius yra sudarytas iš 3 vnt. 3,7V celių, sujungtų taip, kad pasiektų 11,1V įtampą. Kitaip tariant, akumuliatorius yra “3 celių pakuotė”.

Svoris / dydis

Kad akumuliatorius būtų tinkamas jūsų modeliui, jis turi tilpti į jam skirtą vietą ir išbalansuoti aviamodelio svorį teisingai.

Didesnės talpos akumuliatoriaus pasirinkimas vilioja dėl nuomonės, kad modelis ilgiau skirs, tačiau pasirinkus per didelį akumuliatorių, skrydžio parametrai labai suprastėja. O jeigu akumuliatoriaus įtampa yra gerokai per aukšta, tai gali pažeisti greičio reguliatorių bei variklį.

Prieš pasirenkant akumuliatorių visada pasitikrinkite kokios įtampos akumuliatoriai yra tinkami greičio reguliatoriui ir varikliui (tokia informacija pateikama paminėtų dalių specifikacijose).

Esant galimybei pasitikrinkite, kur yra modelio masės centras, kad būtų lengviau apsispręsti dėl reikiamo akumuliatoriaus svorio.

LiPo akumuliatorių krovimas

Visada naudokite ličio polimerų akumuliatoriaus kroviklį ir niekada nekraukite akumuliatoriaus didesne kaip 4,2 V įtampa vienai celei (pavyzdžiui: 2S akumuliatorius, negali viršyti 8.4 V).

Niekada nepalikite be priežiūros kraunamo akumuliatoriaus.
Niekada neleiskite akumuliatoriaus įtampai nukristi žemiau 3V vienai celei ribos (pavyzdžiui: 3S, negali būti žemiau 9V ribos).

LiPo akumuliatoriaus ilgaamžiškumas priklauso nuo pilno įkrovimo-iškrovimo ciklų, t.y. Iškrovimo nuo pilnai pakrauto akumuliatoriaus iki 3.0 V ribos ir vėl pakrovimo. Laikoma, kad akumuliatorius yra susidėvėjęs, kai jis turi mažiau nei 80% savo pradinės talpos.

CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
Driven by DokuWiki Recent changes RSS feed Valid CSS Valid XHTML 1.0